خانه / خبرهای صنعت نفت و پتروشیمی / کاهش قیمت محدود نفت و معامله تجاری آمریکا و چین

کاهش قیمت محدود نفت و معامله تجاری آمریکا و چین

قیمت نفت روز دوشنبه با کاهشی اندک در نزدیکی‌های نقطه اوج خود متوقف شد. خوشبینی مبنی بر نزدیک بودن چین و آمریکا به امضای توافق‌نامه تجاری دلیل این محدودیت این کاهش قیمت است. ترامپ گفته است توافق‌نامه “خیلی زود” امضا می‌شود.

قیمت نفت خام برنت با ۱۵ سنت کاهش (۰٫۲درصد) به ۶۵٫۹۹ دلار در هر بشکه رسید، قیمت وست تگزاس نیز کاهش ۱۵ سنتی قیمت را تجربه کرد و به بشکه‌ای ۶۰٫۲۹ سنت رسید.
آن‌چیزی که فاز اول معامله تجاری خوانده می‌شود در اوایل ماه دسامبر به عنوان بخشی از پایان جنگ تجاری دو اقتصاد بزرگ جهان اعلام شد. به کمک این فاز موج‌های شوک به بازارها ارسال شد و در نتیجه اقتصاد جهانی رشد را تجربه کرد.
طبق این قرارداد که بنا است در ژانویه امضا شود ایالات متحده موافقت خواهد کرد که در ازای افزایش زیاد خرید واردکنندگان چینی محصولات زراعی آمریکاییی، برخی از تعرفه‌ها را کاهش دهد.
ترامپ روز شنبه دراین‌باره گفت: «ما تازه به پیشرفتی در توافق تجاری دست پیدا کردیم و خیلی زود آن را امضا خواهیم کرد».
این کاهش تنش موجب افزایش اطمینان در تجارت و افزایش چشم‌انداز اقتصادی و در نتیجه تقاضای انرژی شده است. استفان اینز، رییس بخش استراتژی بازار آسیا در آکسی‌تریدر در این‌باره گفت: «قیمت نفت از پیشرفت‌های مثبت در تجارت چین و ایالت متحده آمریکا بهره‌مند خواهد شد».
او گفت: «با یک نگاه کلان جهانی سازنده‌تر از هر زمان دیگری در یک سال گذشته، نفت هم از نظر عوامل اساسی و هم از نظر تمایل پشتیبانی می‌شود».
همچنین ممکن است با توجه به افزایش دکل‌های نفتی آمریکایی در هفته گذشته به بیشترین میزان نسبت به فوریه ۲۰۱۸، شرکت‌های حفاری این کشور حتی رشد بیشتری را در قیمت‌ها پیش‌بینی کنند.
شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، در گزارش هفتگی خود گفت: «حفارها در هفته منتهی به ۲۰ دسامبر، ۱۸ دکل نفتی اضافه کرده و تعداد دکل‌های خود را به ۶۸۵ عدد رسانده‌اند که این بیش‌ترین از نوامبر محسوب می‌شود».
آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه سوم سال آغاز شده است و به نظر می‌رسد که اقتصاد این کشور با توجه به حمایت قوی بازار در انتهای سال میلادی رشد متوسطی را تجربه می‌کند.
درحالی که اکثر سرمایه‌داران در حال سپری کردن تعطیلات آخر سال هستند، معاملات سبک و کمبود نقدینگی حرکات بازار را تعیین می‌کند.
جفری هلی تحلیلگر ارشد بازار در اوآندا در این‌باره گفت: «با توجه به فصل تعطیلات و کاهش حجم نقدینگی، انتظار می‌رود حرکات بازار کم تلاطم باشد».

درباره ی admin

همچنین ببینید

توهم بازگشت سریع نفت ایران

وحید حاجی‌پور | چند هفته پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، تحلیل‌ها و گمانه‌زتی‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *