خانه / مهندسی نفت / مقاله + آموزش نفت / پاور پویینت / اسلاید سیالات حفاری Power Point

اسلاید سیالات حفاری Power Point

نام اسلاید : سیالات حفاری
تهیه کننده : گروه آموزشی مهندسی ایران
تعداد صفحات : ۱۹ صفحه

امروزه با پیشرفت ابزارهای آموزشی ، آموزش دروس برای دانش آموزان و دانش پژوهان بسیار ساده شده است.اسلاید سیالات حفاری
دیگر لازم نیست مقدار زیادی کتاب و جزوه تهیه کنید و وقت خود را تلف کنید.
نرم افزار پاورپوینت (POWERPOINT) از سری نرم افزارهای مجموعه آفیس شرکت مایکروسافت ، نرم افزاری قوی برای تهیه اسلاید آموزشی از مطالب درسی و … میباشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
استفاده از نرم افزار پاورپوینت (POWERPOINT) امر یادگیری را بواسطه استفاده همزمان از نوشته ، صوت و تصویر و نمودار و … تسهیل بخشیده و درصد یادگیری را افزایش میدهد.

منبع؛ سایت مهندسی

یکی از پارامتر های مهم در بحث حفاری چاه های نفت و گاز،سیال مورد استفاده جهت حفاری می باشد. انجام یک عملیات حفاری مطین و بهینه، در گرو داشتن یک سیستم سیال حفاری متناسب با شرایط چاه و مخزن می باشد.در مهندسی سیال حفاری،انواع سیستم های سیال حفاری مورد استفاده، به ۵ گروه تقسیم می شوند:سیالات پایه آبی،سیالات پایه روغنی،سیالات سنتزی، سیالات مخصوص حفاری مخزن ۱ و سیالات پایه گازی. سیالات پایه گازی عموما سیالاتی دو فازی ،با محوریت فاز گاز می باشند،که کاربرد آنها بیشتر در عملیات حفاری فروتعادلی و یا مخازن کم فشار می باشد.از جمله مزایای این سیالات ، سرعت بالای گردش گل و ارزان قیمت بودن آنها نسبت به انواع سیالات دیگراست.سیالات گازی در ۴ گروه اصلی گاز خشک ۲، مه آلود ۳، فوم ۴ و گل هوازده ۵جای می گیرند.در این پژوهش هر یک از دسته های سیالات پایه گازی به تفضیل مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت کابرد هر کدام، مزایا و معایب آنها نسبت به یکدیگر و سایر سیالات مورد بررسی قرار گرفته است.

دانلود فایل با لینک مستقیم

درباره ی admin

همچنین ببینید

پاورپوینت استخراج نفت

پاورپوینت استخراج نفت Power Point استخراج نفت به مجموعه عملیاتی گفته می‌شود که در طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *